mandag den 20. februar 2012

Kreahygge i Waldorfdukkernes tegn

Dagen i dag har jeg tilbragt i super hyggeligt selskab med Kristin, Trine og Susan - og 4 kommende dukkebørn. 

Det har været fantastisk med en HEL dag til at fordybe sig i arbejdet med dukkerne, og Kristin har forkælet os med lækre tærter og en fabelagtig gulerodskage. 

Trine har tidligere lavet Waldorfdukker i forbindelse med sit studie. Herligt for os andre, som har nydt rigtig godt af hendes gode råd og tricks til den lidt komplicerede arbejdsgang og opstart på dukken. Processen er temmelig lang og kan godt virke lidt uoverskuelig, så det var rigtig rart at gøre sig de første erfaringer sammen med andre i samme båd. 

Herunder er lidt billedspam fra dagen...

Værtindegave til Kristian fra mig.



Her nørkles...


Lidt makabert ser det ud...

Trines dukke

Hårfarve - svær beslutning.

Lækker, lækker kage.

Kristins dukke - med begyndende hårpragt.

Her arbejdes...

Frøken Sofias fødselsdagsgave.

Inspiration og vejledning til arbejdet med dukken har jeg fundet i bogen her.

10 kommentarer:

Eva sagde ...

Hvor må det være spændende at lave sin egen dukke:)
De ser så fine ud.

Retro-Couture sagde ...

Nøj det ser så hyggeligt ud.

Josefine sagde ...

Det ser ud til at have været en rigtig dejlig dag. De dukker er fantastiske, og giver mig rigtig mange gode minder om min barndom.
Fedt at det kan lade sig gøre med den 11. Glæder mig til at vi skal ses.

Unknown sagde ...

Hvor er de fine. Har også selv bogen og materialerne der ligger og venter på at jeg kommer igang. Men vil gerne have en hel weekend til det, så jeg rigtig kan komme i gang.

Helle sagde ...

Hvor ser det fint ud :o) Mine svigermor laver også de dukker og er rigtig god til det :o)
Hvis du har lyst kan du se nogen af dem på hendes blog.

www.silkemor.blogspot.com

trinesoehest sagde ...

Det var bare så hyggeligt :-) Jeg glæder mig vildt til at se hvordan de små dukkebørn ender... :)

Kristin sagde ...

Tak for en super dejlig dag Lone!
Jeg har taget den ene knap i brug.. har syet den på et stykke elastik og bruger den som ring! Den er så fin!!
Håber vi skal dukkehygge en anden gang.

Kh Kristin

Lone sagde ...

Eva - Det er faktisk rigtig spændende, og jeg tror også jeg bliver nødt til at lave en mere bagefter. Jeg tænker også det er lidt lettere anden gang.

Retro-Couture - Det var monster-hyggeligt :o)

Lone sagde ...

Tænk engang at du havde sådan en dukke, da du var lille, Josefine. Jeg er også spændt på, hvad Sofia siger til den, når den engang bliver færdig. Glæder mig også til den 11. :o)

Tak, Camilla. Glæd dig, men væbn dig med tålmodighed. Rigtig god idé at afsætte en weekend til at komme i gang, for man bli'r så spændt på at se dukken færdig. Det tager bare en god portion tid, men mon ikke det er det hele værd?

Helle -Jeg har været inde og se din svigermors dukker. De er super fine...det kan du godt hilse hende at sige :o)

Lone sagde ...

Trine - Ja, monster hyggeligt....og ja, det bli'r spændende at se dukkerne færdige. Jeg har fundet garn til håret meget lig det, du havde til din. Det tror jeg bli'r rigtig godt.

Selv TAK for en virkelig hyggelig dag, Kristin. Jeg er klart med på dukke-krea en anden gang. Jeg er omsider blevet færdig med kroppen på Sofias dukke, men mangler håret. Det går lidt fremad om ikke andet. Herligt, du har taget knapperne i brug :o)

Send en kommentar

TAK, fordi du kiggede forbi og gav en kommentar med på vejen ;o)